Thursday, June 11, 2015

Petua : Untuk menghaluskan kulit wajah

Petua untuk menghaluskan kulit wajah. Bahagian muka atau wajah adalah merupakan aset terpenting pada setiap orang. Sebab itu, wajah akan dijaga dengan rapi. Wajah berseri akan memberi keyakinan kepada tuan empunya diri. Jika wajah kusam dan tidak bermaya, pasti akan menjejaskan penampilan seseorang itu. Sebelum ini, teman ada berkongsi satu petua untuk menghaluskan kulit wajah dengan mengunakan tepung ubi dan asam jawa. Klik disini untuk membacanya.


Gambar ehsan Google.


Dalam entry kali, teman akan kongsikan satu lagi petua untuk menghaluskan kulit wajah. Petua ini hanyalah mengunakan buah tomato segar. Tomato ini hendaklah di kisar sehingga halus. Kemudian lumurkan pada bahagian muka dan biarkan seketika (setengah jam - 45 minit). Setelah itu, bersihkan dengan air suam. Sebaik-baiknya lakukan petua ini di waktu malam supaya tiada gangguan. Amalkan selalu. Tomato ini juga akan memberi kebaikan untuk membersihkan kulit.

1 comment :

  1. Nad on off on off guna tomato ni. Agaknya kalau hari hari buat mesti dah flawless hahaha

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...