Thursday, July 19, 2018

Petua : Untuk menghilangkan bau durian dalam kereta

Durian adalah raja segala buah. Sekarang nie musim durian. Di tepi jalan, banyak gerai dibuka untuk menjual buah durian. Teman nie memang gemar sangat makan buah durian. Tapi, teman tak beli buah durian. Teman pegi kutip kat dusun tu. Maklum la, teman kan selalu balik kampung ziarah ayah dan ibu teman. Dusun buah-buahan kat depan rumah je. Itu yang best sangat. Pagi-pagi sebelum breakfast, pekena dulu durian barang sebiji dua...😊.

Nie habuan untuk teman bawa balik durian untuk bekalan sehari dua. Apa macam? Kalau bawak dalam kereta banyak macam nie, mau ada yang pitam tak tahan dengan bau durian yang pelbagai spesis nie...

Durian

Jangan pulak kome bawak durian macam dalam video yang kawan-kawan teman kongsikan kat highway hari tu. Lawak benor laa... Lucu... kikikikiki...πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ dah rupe mister Bean la pulak....



Ok, dalam entry nie teman nak kongsikan satu petua atau cara macam mana nak hilangkan bau durian dalam kereta. Mudah je caranya. Teman kalau drive, memang selalu ON Air Cond dan cermin kereta memang selalu tertutup rapat. Masa kome nak bawa buah durian tu, letakkan sekali serumpun daun pandan. Bergantung lah banyak mana durian yang kome nak bawak tu. Macam teman nie, untuk dua troli buah durian tu, teman letakkan serumpun pokok pandan kat atas buah durian tu. Memang berkesan. Tak ada bau buah durian. Biarkan daun pandan tu dalam kereta sehari dua. Kereta kome tu pasti akan berbau segar.

Jadi selesa sangat la kalau nak mengangkut durian dari Tanjung Malim bawa balik ke Sungai Buluh. Cuba lah petua nie, kome pasti tidak menyesal😁😊😊.


Wednesday, July 18, 2018

Wordless : Jalan Subang

Selalu je menguna jalan nie. Tapi hari nie baru tau, nama jalan nie jalan Subang. Jalan Subang nie adalah laluan di antara Politeknik Shah Alam dan Stadium Shah Alam, yang menghubungkan Shah Alam dan lebuhraya Guthrie.

Jalan Subang

Wednesday, July 11, 2018

Wordless : Cahaya SPK

Kadang-kadang bila tersangkut dalam kesesakkan lalu lintas di Jalan Persiaran Mokhtar dahari nie, mula la boring, tak tau nak buat apa... Dah hobi teman suka mabil gambar, teman snap la gambar nie...

Cahaya SPK



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...