Monday, June 1, 2015

CPUV : Glico Pocky

Glico Pocky. Nie adalah CPUV pertama dari Nuffnang untuk bulan June, 2015 nie dan CPUV yang ke 28 untuk sepanjang tahun 2015 nie. Alhamdulillah, blog teman yang tidak seberapa nie masih lagi mendapat tempat untuk iklan-iklan CPUV dari Nuffnang. Untuk iklan Nuffnang yang pertama ini, blog teman di beri 3 CPUV sekali gus menjadikan 6 CPUV sedang berlegar di ruang iklan Nuffnang.


Glico Pocky

Apa sebenarnya Glico Pocky nie. Teman pun nie lah pertama kali mendengar perkataan nie. Sebenarnya Glico Pocky ini merupakan satu snek dan jenama Glico nie telah di asaskan oleh Mr. Ri-ichi Ezaki. Ini adalah produk dari negara Jepun. Kalau kome nak tahu pasal sejarah penjenamaan Glico Pocky, sila lah jangan malu jangan segan untuk klik disini. Kalau ikutkan sejarah permulaannya, Glico nie telah bermula sejak tahun 1919 lagi. Lama betul produk Glico nie telah berada di pasaran.

Glico Pocky - CPUV Nuffnang

Glico Pocky telah pun memasuki pasaran Malaysia sejak 2014 dan kini giat dalam mempromosikan produk ini di seluruh negara bersama Yuna yang merupakan duta untuk product Glico Pocky nie. Jom layan commercial video Glico Pocky bersama Yuna.


Ehsan dari Youtube.

Untuk status halal pula, produk Glico Pocky ini telah pun status halal dari pihak berkuasa Thailand. Cuma untuk pasaran Malaysia, tidak pula kelihatan status halal dari JAKIM. Jadi terpulang lah kepada anda semua. Tepuk dada tanya selera. Mencari yang halal itu adalah kewajipan kita.

Glico Pocky

mmm... Setakat nie, teman belum lagi jumpa Glico Pocky nie kat kedai. So, teman tak beli lagi la... Pada pendapat teman, produk nie perlu mendapat pengesahan JAKIM, barulah penguna boleh membelinya tanpa was-was. Tak gitu...

Apa pun, terima kasih pada Nuffnang untuk 3 CPUV nie. Harap, dapat lebih lagi CPUV untuk bulan June nie.

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...