Thursday, November 21, 2013

Petua : Untuk melicinkan wajah dan kulit berseri-seri

Siapa tak nak wajah yang menarik, betul tak? Tapi, wajah yang menarik bukan lah segala-galanya. Setiap orang semestinya mengambil berat tentang permasalahan yang melibatkan wajah. Semestinya mereka ini mengunakan pelbagai jenis produk penjagaan wajah. Orang dulu-dulu pun ada cara mereka tersendiri dalam penjagaan wajah. Ada beberapa petua berkenaan penjagaan wajah nie. Kesemuanya hanya mengunakan bahan-bahan yang mudah didapati and tiada pengunaan bahan kimia :). Ok, banyak pilihan dibawah, so boleh lah yang mana senang dan mudah didapati bahannya itu.

Gambar ehsan Google

Pilihan 1: Campurkan sedikit tepung pulut dengan sedikit air. Sapukan pada muka sebelum tidur. Keesokkannya cuci muka dengan air suam. Amalkan seminggu sekali.

Pilihan 2: Campurkan satu sudu besar madu lebah dengan satu sudu besar susu tepung. Sapukan pada seluruh muka dan biarkan sebentar. Kemudian basuh muka dengan air suam. Amalkan 3 kali seminggu.

Pilihan 3: Campurkan bedak sejuk, asam jawa, serbuk kunyit serta sedikit air. Sapu dan gosok perlahan-lahan pada muka selama beberapa minit sebelum mandi. Kemudian cuci dengan air suam. Amalkannya setiap hari.

Pilihan 4: Giling 3 sudu besar kacang hijau. Campurkan dengan sedikit air. Sapukan pada muka dan biarkankan ia kering dan cuci dengan bersih.

Pilihan 5: Gosokkan serbuk teh yang telah digunakan ke muka. Biarkan selama 3 minit sebelum dicuci dengan air suam.

Pilihan 6: Kisar 2 biji buah tomato, gula dan air. Tapiskan dan minum air setiap pagi. Amalkan selalu sehingga kulit muka anda kelihatan licin.

Pilihan 7: Setiap kali mandi, gosokkan tawas pada muka. Lakukan setiap pagi atau malam. Muka anda akan menjadi halus.

7 comments :

  1. tips pakai tepung tu macam sempoi jer..kalau tepung mesti rasa sejuk..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. Haaa.. pilihan 2 tu mesti memutihkan kulit tu... hehehe...
    Boleh teraii...

    ReplyDelete
  3. Perkongsian yang sangat menarik. :)

    ReplyDelete
  4. Tips luaran + tips dalaman, hasilnya pasti best sangat!

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...