Thursday, April 10, 2014

Petua : Menghalau semut dari gula

Semut nie memang sukakan benda-benda yang manis. Dah memang itu makanan kegemaran mereka. Nak buat macam mana kan. Pernah tak kome mengalami masalah gula kome di masuki oleh semut? Memang susah nak mengasingkan semut-semut nie bila dah bercampur dengan gula tu. Ok kongsikan disini satu petua yang teman dapat melalui hasil pembacaan sebuah majalah nie.


Gambar ehsan dari blogger mohdshahizal

Caranya mudah saja. Ambil bekas berisi gula bersama semut tu dan di letakkan di atas sebilah pisau. Biarkan seketika. Nanti semut-semut tu akan berkumpul di satu tempat dan mudah lah kome nak membuang semut tu.

Apa rasionalnya meletak pisau di bawah bekas gula tu? haaa.... jangan tanya teman. Sebab, teman pun tak tahu dan teman belum cuba petua nie lagi.

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...