Tuesday, April 29, 2014

Berat juga timbangan Apa Ke Hei nie

Terima kasih pada blogger RileksMinda. Sebenarnya, entry yang di post oleh blogger RileksMinda tu adalah berkenaan tips untuk menambah pendapatan Nuffnang. Klik kat sini kalau nak baca entry tu. Hari nie teman terbuka pintu hati untuk menimbang berat loading Apa Ke Hei nie. Bukan apa, sebelum nie ada juga baca blogger lain buat entry pasal nie. Tapi teman setakat baca jer la. Tak ambil pot pun. Buat dek jer... :)

Tapi bila baca entry nie, terbuka pula hati untuk try test. Teman siap buat research lagi melalui pautan link RileksMinda yang membawa teman hingga ke blogger Umikasum yang lebih glamor dengan blogger Yumida. Klik kat sini kalau nak baca entry tu. Dan akhirnya membawa pautan ke blogger solehahshamsuddin yang berkongsi java script tu. Klik kat sini kalau nak membacanya.

Nie sebelum ubah configuration tu.


At least better than nothing la. Kalau sebelum nie performance agak macam siput, sekarang nie laju la sket dari sang siput... Mmm... kenapa nak compare dengan Siput yer... Kesian cik siput... :)

Selepas menukar configuration tu, adalah improvement sket. Sikit jer pun.


Klik kat sini, kalau kome nak test page load blog kome tu. Kat portal nie pun boleh juga buat analisa. Nie first try ubah setting blog Apa ke hei nie. Tengoklah nanti macam mana performancenya. Kalau menerukkan keadaan, teman remove je setting tu. Apa pun kasi try and error dulu. Belajar dari kesilapan dan perbetulkan apa yang salah. Tak gitu :)

2 comments :

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...