Monday, June 16, 2014

Nuffnang - BE from U Mobile

Pre-paid U Mobile. Ini adalah BE pertama dari Nuffnang bagi bulan June, 2014. So, teman nak buat review sket pasal pre-paid service dari U Mobile nie. Actually, bukanlah penguna pre-paid dari mana-mana mobile service provider nie dan teman tak pernah langsung guna pre-paid. Sejak guna hand phone lagi, teman hanya guna satu nombor saja dari satu provider saja iaitu Celcom.


 Berbalik pada tajuk entry, U Mobile pre paid ni. Pada pendapat teman, penguna pre-paid terutamanya penguna U Mobile nie sangat bertuah. Bukannya apa, kalau kome top up katakanlah dalam RM30 atau RM50 bukannya setakat dapat kredit panggilan dan data internet, malah dapat sekali dengan minuman dan makanan.



Walau nampak ianya sedikit, tetapi at least ada juga service provider yang appreciate kita sebagai pelanggannya. Yang bestnya lagi, pelanggan U Mobile nie boleh dapat free data roaming untuk ke negara-negara Asia. Bestnya la. Teman yang dah menjadi penguna setia Celcom nie pun tak pernah dapat appreciation dari Celcom sampai macam nie.


 Macam-macam faedah yang U Mobile tawarkan untuk pelanggan mereka. Kalau bertuah, pengguna U Mobile bukan saja dapat kredit panggilan dan data internet tetapi boleh dapat hand phone baru dan juga voucher melancong juga. Beruntungnya la penguna U Mobile nie.


Teman nie yang begitu setia dengan Celcom, dah lebih dari 10 tahun guna service Celcom pun tak pernah dapat layanan sampai macam nie sekali.

Bertuah sangat penguna pre-paid sekarang nie.

5 comments :

  1. Congratulation bro..rasanya aku pun baru jer dapat BE ini jugak..hehehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... syukur rezeki Allah... :D

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, tahniah
    murah rezeki berblog :)

    ReplyDelete
  4. citer² pasal u mobile...mcm tertarik je....hehehhe...

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...