Thursday, February 5, 2015

Petua : Untuk memulihkan sakit kepala

Masalah sakit kepala? Kadang-kadang tu dah makan ubat pun sakit kepala tak juga hilang. Banyak faktor-faktor dalaman dan luaran yang tak dapat di rungkaikan. Agak complicated. Kalau pegi klinik, doktor mestikan akan bagi ubat dan suruh berehat.

Teman terjumpa petua nie dalam satu majalah semasa membacanya di perpustakaan weekend lepas. Nie teman kongsikan disini.

Kome tahu tak daun lemuni. Teman pun baru je tahu, daun lemuni boleh di buat ulam. Banyak juga khasiat daun lemuni yang tak kita ketahui. Nie la rupa daun lemuni.



Ok, kome dah tau kan macam mana rupa daun lemuni nie. Tak payah la cabut daun tu sehelai sehelai. Kome ambik bahagian pucuk tu, bahagian yang batangnya lembut. Ambil dalam sekilo gitu.

Kemudian, masukkan dalam sarung bantal dan tidur lah guna bantal nie. Amalkan dua hingga 3 hari dan insya-Allah kome akan rasa segar dan kepala terasa ringan.

Ok, Selamat mencuba ye.

1 comment :

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...