Sunday, February 15, 2015

Kuliah : Doa melembutkan hati anak yang degil

Anak nakal atau degil. Untuk mendidik anak-anak, memang sangat memerlukan kesabaran yang tinggi. Ayah dan ibu juga perlu ada ilmu untuk mendidik dan mengurus anak-anak. Dalam Islam juga turut mengariskan panduan untuk mendidik anak-anak. Disini, teman kongsikan satu doa untuk melembutkan hati anak-anak yang degil ini.

Doa melembutkan hati anak degil

Gambar ehsan FB AnugerahQuran.

Baca doa ini 19 kali pada air dan minta anak tersebut meminumnya. Boleh juga baca doa ini pada ubun-ubun anak itu ketika dia tidur. Insya-Allah perangai anak yang degil akan berubah kepada baik dengan izin Allah.

5 comments :

  1. Salam Izni, saya nak baca doa ini utk anak saya... harap Allah dengar doa saya...

    ReplyDelete
  2. in shaa Allah akan prakrikkan,, tq for sharing,, :)

    ReplyDelete
  3. Nak try mcm eMMe juga...kdg degil datang...saya yg stress..merajuk dengan anak...bukan anak merajuk dengan mak...hehehhe

    ReplyDelete
  4. Klu anak saya duk jauh mcm mn nak tiup pada ubun22

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiup masa dekat la... satu lagi, Jangan putus doa untuk anak... Doa seorang ibu adalah antara doa yang di makbulkan Allah.... ๐Ÿ˜Š

      Delete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...