Thursday, June 26, 2014

Petua : Untuk melangsingkan badan selepas bersalin

Seronok tengok ramai kawan-kawan mengandung. Tak lama lagi bersalin lah tu. Staff teman masing-masing mengambil giliran untuk bersalin. Teman nie tak boleh mengandung. Maklumlah, teman nie kan lelaki. Buat masa ini, teman dan isteri masih lagi tiada rezeki. Aisar masih lagi keseorangan, tiada adik-adik untuk bermain bersama. Apa pun. kome doa-doa lah untuk teman yer...

Ibu dan anak


Ok, entry teman malam nie untuk berkongsi petua untuk melangsingkan badan selepas bersalin. Biasanya, wanita nie selepas bersalin badan cepat naik. Itu yang ramai dok berdiet sakan dan siap ada program "ber zomba". Ok lah, tak nak cerita panjang, kita terus pada petua untuk melangsingkan badan nie.

Gambar ehsan Google.

Kome perlu dapatkan bahan nie;
(di tumbuk sehingga lumat)
  • 5 halia bara (halia cina)
  • 10 biji lada hitam
  • 30 ekor ikan bilis

  • Limau nipis

Bahan-bahan ini hendaklah di tumbuk sehingga lumat dan kemudian perahkan air limau nipis. Makan bersama nasi panas pagi dan malam setiap hari sewaktu dalam pantang.

Apa macam? Mencabarkan petua nie. Macam teman selalu cakap, "hanya mereka yang bersemangat kental sahaja boleh melaluinya". Ok, untuk ibu-ibu dan bakal ibu, selamat berpantang, dan teman doakan semoga kome menjadi ibu yang terbaik untuk anak kome tu.

1 comment :

  1. tq utk petua ni..nti berguna utk isteri nanti..

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...