Tuesday, December 24, 2013

Batu Belah Transportation

Kali pertama terpandang banner nie, terus teman teringat kisah lagenda Batu Belah Batu Bertangkup. Satu mitos yang mengatakan sebuah batu besar yang mampu menelan manusia. Sebenarnya Batu Belah merupakan sebuah nama tempat di daerah Klang. Klik disini untuk membaca entry Batu Belah. Kome boleh layari Youtube kalau nak menonton cerita Batu Belah Batu Bertangkup nie.

Kalau nak baca lebih lanjut mengenai Batu Belah Batu Bertangkup, sila klik disini di kongsi oleh blogger Zamrud.


8 comments :

  1. cerita batu belah batu bertangkup tu antara filem yg femes dulu....mak lieya laa cite...mmg jadi fenomena cite tu dulu.....dah lame tak keluar tv kan cite2 lame...dulu rtm rajin main....

    ReplyDelete
  2. Jangan-jangan citer klasik tu kejadiannya memang berlaku kat situ.. jeng3.. *-*

    ReplyDelete
  3. ooo, nama tempat kat Klang rupanya, baru tau...

    ReplyDelete
  4. Batu Belah di klang nie memang mendapat nama dari kisah Batu Belah Batu Bertangkup tu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah la... teman pun tak pasti... nampak gayanya, teman kena buat research lagi nie...

      Delete
  5. mitos batu belah baru kali ni korang dengar

    ReplyDelete
  6. aku penah dengar pasal batu belah batu bertangkup nie tapi aku sendiri tak tau kat mana kejadian nie sebenarnya berlaku...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...