Thursday, August 22, 2013

Petua : Sakit tekak di musim perayaan

Pengambilan minuman bergas dan makanan berminyak secara berlebihan boleh mengakibatkan sakit tekak. Sebelum ini, teman ada kongsikan petua mengatasi masalah sakit tekak ini. Klik disini untuk membacanya dan disini juga.





Selain minum air asam jawa untuk mendapatkan kelegaan, kome juga boleh meminum jus daripada perahan sebiji buah oren, lemon dan sedikit madu. Jus ini juga baik untuk sistem pencernaan.

3 comments :

  1. betul ke ni? sekarang ni saya tengah sakit tekak dan batuk di bulan ramadhan ni.., saya cakap kat suami, rasa nak nangis bila seringkali batuk time kerja,,kalau bulan puasa mana boleh minum air kan? terpaksa tahan demi menunaikan ibadah puasa,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba lah dulu... at least awak dah ikhtiar untuk merawat batuk tu...

      Delete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...