Monday, January 6, 2020

e-Tunai Rakyat

Siapa nak duit sebanyak RM30? Siapa nak, sila angkat tangan dan register disini ya. Ini bukan scam tau. Ini betul-betul, bukan tipu. Kalau tipu, nampak gayanya kita nie di capatikan oleh kerajaan Pakantan Harapan la jawabnya. Untuk pengetahuan kome, Touch 'n Go eWallet secara rasminya merupakan rakan e-Tunai Rakyat! Program e-Tunai Rakyat adalah inisiatif kerajaan Pakatan Harapan dalam Bajet 2020 yang diperkenalkan untuk menggalakkan penggunaan pembayaran tanpa tunai di kalangan rakyat Malaysia.

Program ini bertujuan untuk menggalakkan rakyat Malaysia memilih pembayaran digital untuk transaksi yang lebih selamat, tanpa tunai dan efisien, sama ada anda seorang pelanggan atau pemilik perniagaan kecil.


e-Wallet Touch 'N Go

Melalui program ini, kerajaan memperuntukkan bajet sebanyak RM450 juta untuk mengagihkan insentif digital RM30 untuk 15 juta rakyat Malaysia yang layak yang boleh digunakan di mana-mana pedagang yang mengambil bahagian.

e-Wallet Touch N' Go


Adakah kome layak? Apa syarat-syarat kelayakkannya? Ok, ini syarat-syaratnya :
  1. Warga negara Malaysia yang mempunyai MYKad yang sah
  2. Berumur 18 tahun ke atas pada tahun 2020
  3. Berpendapatan tahunan kurang dari RM100,000 pada tahun 2018

Kelayakkan adalah di sahkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara dan Lembaga Hasil Dalam Negeri.

mmm... tak cukup syarat juga lah nampaknya teman nie... Tak apalah kan, tak ada rezeki... Tapi kalau kome download apps Touch 'n Go E-Wallet tu guna link di bawah nie, sekurang-kurangnya dapat la juga teman rebate toll... Kome yang daftar guna link yang teman kongsikan di bawah nie pun akan dapat rebate toll 100% sebanyak 3 kali. Rebate nie untuk penguna RFID dan juga pay direct ya.



So, apa tunggu lagi. Cepat-cepat download, verify akaun e-Wallet dan start guna e-Wallet Touch 'n Go. Banyak kelebihannya. Apa yang penting, kita sebagai penguna perlu bijak berbelanja. Ini dapat menjimatkan lagi perbelanjaan seharian kita.

Untuk maklumat promo terkini, sila semak di applikasi TNG eWallet di ruangan promotions.


3 comments :

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...