Thursday, December 21, 2017

Petua : Untuk mencantikkan mata

Mata merupakan pancaindera yang penting untuk di jaga. Tanpa mata, gelap lah dunia kita. Pancaindera ini perlu di jaga sebaik mungkin. Ada pepatah melayu berbunyi “cinta berputik dari mata, turun ke hati”๐Ÿ˜๐Ÿ˜‹. Apa pun bukan semua cinta berputik dari mata... betul tak...๐Ÿ˜†... sebab itu, ada pepatah berbunyi “cinta itu buta”๐Ÿค—. Ok, Dalam entry hari ini, teman hendak kongsikan petua untuk mencantikkan mata. Bila wajah dah cantik, tak sempurna la pulak kalau mata tidak melengkapkannya.

mata

Gambar ehsan Google.

Sebenarnya, mudah je untuk menjaga dan mencantikkan mata. Kita hanya perlu untuk minum air putih secukupnya untuk mengelak mata kekeringan dan berkedut. Cuaca negara kita sememangnya panas. Pengunaan penyaman udara setiap masa akan membuatkan mata menjadi berkedut. Oleh itu, sebaik-baiknya elakkan meminum Air dua jam sebelum tidur.

Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada semua.

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...