Thursday, November 12, 2015

Petua : Untuk mencegah keguguran rambut.

Rambut gugur. Tidak mustahil, jika tidak di atasi dengan segera lama kelamaan kepala akan botak. Tiada lagi anak-anak rambut tumbuh di kepala anda. Adalah lebih baik mencegahnya dari awal sebelum menjadi lebih teruk lagi. Dalam entry nie, teman akan kongsikan satu lagi petua untuk mencegah keguguran rambut.

Rambut gugur

Gambah ehsan Google.

Petuanya macam nie. Bahan utama yang di perlukan ialah halia. Ambil halia, kemudian kisar sehingga halus. Kemudian perah untuk mendapat sebanyak satu sudu makan. Satu sudu makan air halia ini, kemudiannya di campur dengan satu sudu minyak zaiton. Pastikan campuran ini di kacau sehingga sebati.

Halia

Minyak Zaiton

Gambah ehsan Google.

Bila campuran air halia dan minyak zaiton ini sudah sebati, boleh lah di sapukan pada kulit kepala. Lakukan urutan lembut pada kulit kepala yang bermasalah keguguran rambut itu. Kemudian, biarkan selama 30 minit. Akan dirasai kepanasan pada kepala kerana darah mula mengalir pada kawasan itu dan ini menggalakkan pertumbuhan rambut. Selepas itu, basuh rambut dan syampu seperti biasa.

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...