Thursday, November 15, 2012

Petua : Bagaimana nak mencegah ketuat?

Anda masih ada lagi masalah ketuat? Mencegah lebih baik dari merawat. Pastikan anda mengmalkan tips ini.



  1. Balut ketuat dengan kain supaya ia tidak merebak ketempat lain terutama dijari.
  2. Pastikan kawasan yang dijangkiti ketuat tidak lembab dan sentiasa kering.
  3. Elakkan daripada menyentuh ketuat orang lain. 
  4. Jangan gigit atau guna ketip kuku kerana ia menyebabkan virus pada ketuat merebak dengan lebih cepat.
  5. Pakai selipar ketiKa berada dikawasan lembab terutama di bilikmair.
  6. Elakkan berkongsi stoking, kasut, tuala dan pisau cukur dengan orang lain.
  7. Sentiasa pastikan kaki anda berada dalam keadaan kering dan tidak basah.


Klik disini untuk membaca beberapa petua mengatasi masalah Ketuat.

2 comments :

  1. terima kashi kongsi tips ini. Jom join segmen saya.

    ReplyDelete
  2. kene jaga kebersihan diri..
    ada org yg jenis senang kene ketuat kan..kan..
    kire ni masalah kulit la..
    kene la usaha cari penawar.. selain jaga kebersihan diri
    mmg tak berkenan, kongsi2 barang ni, hehehe...

    Bro Izni! thx bg semangat kat saya, kat entry nervous saya...
    saya rasa dah ada semangat skit, saya akan lawat kesakitan itu...
    syukur dpt virtual friend like U!

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...