Monday, October 30, 2017

First time join reunion

Buat yang akan mengadakan acara reunion biasanya ada yang janji untuk datang sekali pergi ke majlis itu. Diharap janganlah sampai terjadi seperti pengalaman yang dialami kawan teman masa dia mula-mula join reunion nie.

Ceritanya Reunion sekolah Sekolah tahun 73 - 74 setelah 42 tahun terpisah cuma dapat berbicara dalam telefon saja. Yahya mahu berangkat ke reunion bersama-sama teman sekolah seangkatannya dan janji nak bersama empat teman-teman perempuan semasa sekolah dulu melalui telefon dan WhatsApp.


Gambar ehsan Google.

Yahya : Nanti pergi sama ya, korang semua berempat tunggu, aku jemput korang di depan kedai Roti Maniam yang masih ada sampai sekarang.

Masa hari majlis Yahya menjemput ke empat teman-teman perempuan semasa sekolahnya itu.

Sekali dia pusing kedai roti tak ada. Dua kali pusing pun tak ada, di mana mereka. Kali ketiga pusing tetap juga tidak ketemu. Yahya mulai kesal, lalu dia menghubungi salah satu teman perempuan tu.

Yahya : Hai, korang di mana? Aku dah pusing sampai 3 kali, tapi tak jumpa  korang bertiga?

Kawan perempuan : Kami  sudah berada di depan kedai Roti Maniam dari tadi. Kamu dimana?

Yahya : Laa....., aku  ke situ la tadi. Di situ yg ada cuma 3 orang nenek-nenek bertudung satu orang yang rambut putihnya agak lebat!

Kawan perempuan : Ya,  itu kami lerr oi!! Kamu ingat kami masih sama macam zaman Sekolah dulu ke? Tadi kami juga lihat ada orang tua botak ke hulu ke hilir, jadi itu kamu ke Yahya...

😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😊🤗🤗

4 comments :

  1. Hahhaa bertuah betul. Ye lah, dah lama tak jumpe kan mesti dah banyak perubahan kan

    ReplyDelete
  2. hahahahahah ! memang betul la. figura dah berubah

    ReplyDelete
  3. lucu kamu ni yop.. adui!
    dah jadi nenek kisahnya... wakakakaa!!!

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...