Tuesday, November 17, 2015

Celaka lah kepada mereka

Lately nie, banyak sangat penghinaan terhadap Islam. Baik di luar negara, bahkan ada yang datang dari rakyat Malaysia sendiri. Teman sebagai umat Islam, memang tidak dapat menerima penghinaan ini. Apa yang teman boleh buat hanyalah berdoa. Doa kepada Allah s.w.t adalah senjata terhebat umat Islam. Semoga mereka ini di berikan petunjuk dengan sebaik-baik pengajaran.

Di Google+ teman terpapar entry yang di kongsikan oleh +Yanni baby dan +Mr.Doe's. Mamat nie memang sangat antikan Islam. Celaka betul dia nie. Mungkin dia tidak benar-benar faham apa sebenarnya Islam. Mai sini datang ke Malaysia. Kami boleh ajar kamu bagaimana hendak mengenali Islam. Apa pun, teman doakan semoga dia nie di berikan petunjuk dan dapat memahami apa sebenarnya Islam.



Satu lagi penghinaan datang dari rakyat Malaysia sendiri. Tapi bukan orang Islam la. Mamat nie pun memang celaka sangat. Pasti ramai yang pernah dengar pasal Alvin Tan. Siap ada artikel kat Wikipidia. Sekarang nie pun dia hidup dalam pelarian di USA. Banyak duit dia sampai boleh duduk senang lenang kat sana.

Alvin Tan

Gambar ehsan Google.

Lately nie banyak khabar angin mengatakan dia di tembak mati. mmm... khabar angin ke... hehehehe... rasanya macam satu message untuk di sampaikan pada dia jerk... hehehehehe... Yang terbaru, dia jadi helaian AL-Quran sebagai tisu tandas. Kami umat Islam, memang tak dapat menerima penghinaan yang dia buat pada agama Islam. Teman pun tak faham kenapa dia jadi macam tu. Umat Islam tidak pernah sekali pun menghina agama lain. Tak faham teman kenapa dia nie benci sangat dengan Islam. Sakit jiwa agaknya... Harga diri dia sendiri pun dah setaraf haiwan.

Satu lagi kejadian berlaku di Besut yang teman baca dari satu blog yang berkongsi kisah kejadian rompakkan di Besut. Klik disini untuk membacanya. Dah lah memecah dan merompak rumah orang. Lepas tu kencing pulak kat Al-Quran. Sial betul manusia nie. Tunggulah pembalasan untuk kamu nanti.

"Ya Allah... Berikanlah pertolongan untuk Islam dan kaum muslimin... Hinakanlah orang-orang yang menghina agama-Mu.. Dan selamatkanlah orang-orang yang berjuang untuk agama-Mu..."

Maaf la kawan-kawan. Emosi sket bila Islam di persenda dan di permain-mainkan. Apa pun, umat Islam seluruh dunia perlu bersatu. Perpecahan itu hanya melemahkan kita.

2 comments :

  1. org mcm ni mmg suka mencetuskan provokasi.. lambat atau cepat Tuhan akan balas juga..

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...