Thursday, February 15, 2018

Petua : Untuk menyeri dan mengilatkan rumah

Setiap bulan, aktiviti di hujung minggu di habiskan dengan aktiviti mengemas rumah, sekurang-kurangnya sebulan dua kali. Antara aktiviti yang buat ialah mengemas dapur dan mengelap kabinet. Ok, macam mana nak mengilatkan kabinet? Dalam entry hari nie, teman akan kongsikan satu petua untuk menggilap permukaan almari atau kabinet. Satu tips atau petua yang teman hendak kongsikan Dalam entry hari ini mengunakan cuka epal.

Cuka epal
Gambar ehsan Google.

Selain digunakan dalam bahan makanan, cuka epal sememangnya memiliki banyak kegunaannya. Sifat asid yang terkandung di dalam cuka epal dapat membantu untuk membersihkan permukaan yang kotor terutama di dapur, bilik mandi dan kabinet.

Malah cuka epal juga sesuai digunakan di permukaan kayu. Caranya dengan menambah satu mangkuk cuka epal di dalam satu baldi air. Kemudian, lap permukaan yang kotor tersebut. Sental sehingga kotoran hilang kemudian bilas dengan air bersih.

Selamat mencuba!

2 comments :

  1. cuka apel banyak sekali khasiatnya bahkan mampu meredakan penyakit-penyakit yang kronis

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...