Friday, August 31, 2012

Share file dari Gajet IT mengunakan Dropbox

Bila dah banyak guna gajet nie, timbul pulak masalah macam mana nak share file seperti file gambar atau file video dari gajet yang ada nie. Sorang guna Blackberry, sorang lagi guna Galaxy S III, anakanda pulak guna IPad dan mama pulak guna IPhone. Macam mana ye kalau nak kongsi kan file sesama kami...?

Klik disini untuk membaca berkenaan entry gajet nie...

Alaa, senang jer... bukannya susah sangat pun. Rasanya semua dah tahukan, sebut sahaja smartphone, mesti ada access ke Internet. Kalau tidak 3G broadband, paling koman pun WIFI kan ada. Jadi semestinya smartphone boleh access ke Internet. Bila dah boleh access ke Internet, boleh la simpan atau share kan file kat server. Biasanya gajet tersebut perlu di pasangkan atau di install dengan applikasi client. Antara aplikasi tersebut ialah Dropbox. Aplikasi ini memerlukan anda untuk mendaftar secara online untuk mendapatkan Id dan kata laluan atau password anda sendiri.


Cuma install kan applikasi client Dropbox tersebut pada gajet IT anda, dari IPad, smartphone, laptop dan desktop anda. Mula la berkongsi file kenangan anda dengan tersayang tak kira walau apa pun platform OS gajet IT anda.

Klik disini untuk download applikasi Dropbox anda dan register secara online.


No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...