Friday, March 22, 2013

Racun pada rokok

Sedap sangat ke merokok tu... bau asapnya pun dan buatkan teman loya dan nak muntah... bila tengok gelagat orang merokok... kadang-kadang tu kelakar juga... ada yang gaya macam exzos kereta... dan yang paling banyak sekali gaya treller atau lori sampah tu... :)


Apa yang depa berkenan sangat pada rokok tu...? Setakat hisap hembus... bukannya kenyang pun... :) Makan asap jer... Majlis Fatwa Kebangsaan dah pun mengharamkan rokok... Tapi, orang Islam masih lagi menghisap rokok... Selamba jer... Buat tak tahu jer hukum hakam tu...

meh kita tengok apa yang sedap sangat pada rokok tu...


Tu dia... patut la depa suka rokok... ada beteri rupanya kat dalam rokok tu... mungkin bateri tambah hayat kot... :)

Kalau tak ada duit, boleh buat rokok sendiri kat rumah... ramuan-ramuannya pun boleh di beli sendiri...

Toilet cleaner - teman pasti setiap rumah ada pencuci tandas tuu
Cat - Boleh beli kat kedai hardware...
Carbon Monoxide - boleh dikikis kan exzos kereta atau exzos moto
Nicotine - Boleh ambik kat penyembur serangga tu... tak kisah la untuk lalat, lipas atau nyamuk... janji racun serangga...
Lilin - boleh beli kedai runcit...
Arsenic - leh amik kulit udang... keringkan lepas tumbuk sehingga lumat... kalau nak power leh beli arsenik kat kedai hardware... bayak sekali arsenik kat Roundup.
Methanol - minyak untuk roket... Minyak kereta RC pun boleh laa guna untuk campur sekali...
Methane - nie bahan kimia... susah sket nak dapatkkannya... tapi tak apa la, minyak roket atau minyak kereta RC tu dah ada bahan nie... Celupkan jer...

mmm... tengok bahan-bahannya pun dah tak selera... Tapi, orang-orang yang merokok tu bernafsu betul belasah benda-benda nie...

Meh kita tengok orang paling muda sekali hisap rokok nie...




Gambar ehsan : Google

Boleh lah nanti anak-anak perokok tu mewarisi perangai dan gaya-gaya ibubapa mereka yang merokok... :)

Sama-sama lah kita renungkan... 

Menarik untuk ditonton. Klik disini untuk melihat iklan anti merokok.


No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...