Monday, March 18, 2013

Berita WikiLeak

Dahulu kecoh pasal WikiLeak sehingga Julian Assange iaitu seorang warga Australia yang juga aktivis, editor, penerbit, journalist dan juga pengasas kepada WikiLeaks yang telah mendedahkan menyiarkan berita-berita sulit kepada umum melalui portalnya WikiLeaks.



Beliau kini berhadapan dengan pelbagai dakwaan disebabkan pendedahan tersebut. Antara yang mendapat perhatian antarabangsa adalah berkenaan kisah pencerobohan Amerika ke atas Iraq dimana tentera Amerika menyiksa tahanan dan membunuh mereka sesuka hati. Disebabkan pendedahan ini beberapa kes pendakwaan hukuman mahkamah telah dijatuhkan keatas persalah.

Umum mengetahui, beliau bertindak atas kesedaran dan tangungjawab sosial. Tapi bagaimana pula jika isu seperti dibawah nie? Isu pencerobohan Sabah oleh penganas Sulu.


Sama-samalah kita renungi dan fikir-fikirkan.

3 comments :

  1. wallahualam..skrg ni siapa saksi mewakili mna2 parti yg bersuara semua dikatakan fitnah..ngee

    ReplyDelete
  2. kalau sumber2 camni susah nk dirungkai..mungkin dorang kenal but adakah mereka cukup rapat untuk melakukan apa yang didakwa??entah laa, let wait and see..

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...