Thursday, June 21, 2012

Petua - Merawat masalah bintil atau ketuat

Kaedah ini adalah agak ekstrem dalam merawat bintil atau ketuat. Bagaimana pun kaedah ini dikatakan cepat sembuh atau hilang. Ini merupakan kaedah ketiga dalam siri merawat bintil atau ketuat. Kaedah ini ada dua cara :



Cara pertama : Kikis bintil itu. Ikat dengan sehelai rambut, jangan dibuka. Jika ia tertanggal, ikat lagi. Insya-Allah bintil itu akan hilang.

Cara kedua : Cara ini akan terasa sakit sedikit. Kikis bintil itu sehingga luka. Sapukan cuka (asid) getah. Anda akan terasa pedih. Bagaimana pun cara ini lebih cepat baik atau sembuh.


Selamat Mencuba...

Klik disini untuk membaca kaedah kedua dalam merawat bintil atau ketuat

6 comments :

  1. errk, macammengrikan je kedua2 cara...

    ReplyDelete
  2. alamakkk macam tuu ke dikk
    sib baikk akk x pernah kena macam nie hhuhu
    anyway TQ dear ;)

    ReplyDelete
  3. terjumpa info ni, juga pasal ketuat… sharing is caring :) - Berkongsi Tuala Boleh Jangkit Ketuat

    ReplyDelete
  4. terjumpa info ni, juga pasal ketuat… sharing is caring :) - Berkongsi Tuala Boleh Jangkit Ketuat

    ReplyDelete
  5. ooo...ada gak cara mcm nie.dulu dok guna ubat yg dok juai kat farmasi jer tp xberkesan pun.Last sembuh sendiri jer

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...