Saturday, September 7, 2019

Kuliah : Doa elak disihir

Doa untuk mengelak di sihir. Kita sekarang nie berada di abad ke 20. Tahun 2019, pun sudah hampir ke penghujungnya. Ilmu dan segala maklumat semuanya di hujung jari. Kebanyakkan orang, tahu dan ada akses untuk mendapatkan maklumat yang di perlukan. Manusia di kurniakan akal fikiran. Mampu untuk berfikir mana yang yang baik, dan mana yang batil. Namun, bila nafsu menguasai diri dan syaitan menyuntik hati untuk mendorong ke arah kejahatan, manusia tewas atas kejahilan diri dan menuruti kehendak hawa nafsu.

Tak dapat dinafikan di zaman teknologi serba canggih ini, masih ada lagi golongan yang percaya kepada perkara-perkara khurafat dan melakukan perkara-perkara syirik termasuklah melakukan perbuatan sihir.

Dalam entry kuliah hari ini, teman hendak memanjangkan perkongsian doa untuk mengelakkan dari di sihir oleh Anugerah Quran. Doa ini boleh la dijadikan amalan seharian.



Kita hanya mampu berusaha, namun Allah jua yang memnentukan segala-galanya. Semoga perkongsian ini memberi manfaat kepada semua.


No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...