Monday, August 29, 2016

Apabila Dato Menteri berlakon iklan...

Sambil belek-belek message WhatsApp yang mencecah ribuan tu, ada satu perkongsian video dari sahabat zaman sekolah dulu. Iklan dari Alam Flora, iaitu syarikat yang diberi tanggungjawab untuk menjaga kebersihan Bandaraya Kuala Lumpur.

Apa yang menarik pasal video nie? Mula-mula itu, teman idok le perasan pelakon-pelakon iklan tu... Yang dok bercakap tu, ingatkan bangla mana la depa ambik... Last-last minit baru perasan, rupanya yang dok bercakap tu rupanya Dato Khairy Jamaluddin, Menteri Belia Dan Sukan.

Saksikanlah video ini...




Hahahaha... Apa pun, teman tabik pada Dato yang sanggup turun padang untuk menyedarkan masyarakat tentang betapa pentingnya menjaga kebersihan dan mengasingkan sisa pepejal untuk kemudahan bersama. Pak menteri yang lain patut mncontohi beliau, walaupun subjek iklan tu tak berkenaan langsung dengan port folio beliau sebagai Menteri Belia dan Sukan, tapi sanggup tanpil untuk menyedarkan orang ramai.

Apa yang penting ialah bila diberi amanah, hendaklah ditunaikan dengan sebaik mungkin. Kelak nanti akan dipersoalkan disana.

Pssss.... Teman dah bosan dengan pemimpin yang suka berdolak-dalik, cakap tak serupa bikin, menyalah guna kuasa, fitnah, politik memburuk-burukkan orang... Sangat bosan.... Pilihanraya nanti, tau la dema....

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...