Wednesday, June 22, 2016

Ada apa dengan make up?

Ada tak wanita yang berani keluar rumah tanpa mengenakan make up atau solekan? Bagaimana pula kome yang membaca entry nie? Apa pendapat kome pasal tajuk entry teman nie? Agak-agak ada tak diluar sana yang berani menyahut cabaran keluar rumah tanpa mengenakan sebarang make up?

Wanita dan bersolek 

Gambar ehsan Google.

Kalau tanya pendapat teman, teman lebih suka tengok wanita yang natural. Cukup sekadar solekan asas. Tak perlu la nak make up terlebih melampau. Kadang-kadang bila tengok wanita bersolek melampau, terfikir pula bagaimana agaknya mereka menjaga solat mereka. Solekan perlu dibersihkan terlebih dahulu dan barulah sempurna wuduk.

Bila hendak bersolek semula, mesti ambil masa yang lama kan. Kalau suami atau pak we yang ada isteri atau awek yang gemar bersolek, sabar je laa ye dengan kerenah mereka.

Kadang-kadang tu, tergelak jugak teman bila tengok orang-orang perempuan nie yang gemar sangat memakai solekkan tebal. Bila panas, nampak berkilat... Make up cair laa tu...

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...