Thursday, July 10, 2014

Petua : Masak daging supaya empuk

Macam mana nak masak daging supaya cepat empuk? Selain ikan dan ayam, daging juga merupakan sumber protein utama kepada manusia. Walau pun sekarang nie harga daging semakin meningkat naik, tetapi masih juga mendapat tempat di hati pelanggan. Teman pun gemar juga makan daging nie. Terutamanya daging segar semasa Hari Raya Korban. Best betul. Masak biasa jer pun dan cukup menyelerakan.


Gambar ehsan Google.


Ok, berbalik kepada tajuk entry teman hari nie, macam mana nak bagi daging nie mudah empuk. Senang saja. Semasa merebus daging nie, masukkan beberapa helai daun nangka kedalam rebusan daging tu. Dengan cara ini, daging tidak liat dan boleh masak seperti biasa.

Senang kan. Ok, selamat mencuba.

4 comments :

  1. boleh pulak terbaca tajuk petua masak daging supaya gemuk....tahu la pose kan...baca tajuk pun lari kelain...hahahaha..

    ReplyDelete
  2. Daun nangka yea. Nak kena cuba bila dikampung nanti. Kat sini susah sikit nak cari.

    ReplyDelete
  3. Petua ini sangat berguna bagi mereka yang memasak kerana daging yang liat boleh potong selera nak makan..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. rebus sejam dua baru empuk, hahahaha... tengs pehtua tuu...

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...