Thursday, July 9, 2015

Petua : Untuk memutihkan kulit di bawah lengan

Memutihkan kulit di bawah lengan atau dengan kata lain memutihkan ketiak. Teman akan kongsikan satu petua untuk mengatasi kulit gelap di bawah lengan atau ketiak. Petua ini bukan sahaja dapat mencerahkan tetapi boleh juga mengatasi masalah bau ketiak.



Gambar ehsan Google.

Untuk membuat petua ini, dapatkan bahan-bahan di bawah;
  1. Kapur sireh
  2. Sebiji limau nipis



Gambar ehsan Google.

Caranya;
Perahkan air limau nipis kemudian campurkan dengan kapur sireh. Campuran ini kemudianny di gaul sehingga sebati. Campuran ini hendaklah tidak terlalu cair. Setelah sebati, sapukan pada bahagian bawah ketiak dan biarkan selama 15 minit sebelum dibersihkan dengan air bersih.

Lakukan setiap malam dan kesannya bukan sahaja ketiak menjadi lebih cerah tetapi mampu menghilangkan bau ketiak.

Ok, selamat mencuba.

5 comments :

  1. Simple dan mudah.. hanya rajin dengan tidak je kan.. ;)

    ReplyDelete
  2. wowww lepas ni ketiak kite putih la.. hehehe

    ReplyDelete
  3. oh, good petua.. TQ IZni... tahun ni balik raya kat Slim river.. pas tu maybe raya umah opah kat Langkap! Izni balik Perak juge yea?

    ReplyDelete
  4. nak rampingkan perut pun boleh ni...

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...