Thursday, July 19, 2012

Petua - Merawat penyakit kurang darah

Hari nie teman nak share satu petua, bagaimana merawat penyakit kurang darah. Kebiasaannya, penyakit ini akan menyebabkan pesakit kerap pening kepala.



Cuba petua ini, insya-Allah akan berhasil.


Gambar ehsan : blogger Evolusi Anak Timur

Ambil tujuh biji kurma yang elok dan masukkan ke dalam segelas air dan direndam semalaman. Esoknya, selepas bangun tidur tanpa memberus gigi dan mandi, minum lah air rendaman kurma itu.

Dimulai dengan "Bismillah" dan niat semoga penyakit itu disembuhi Tuhan. Selepas itu, berselawat ke atas Nabi Muhammad s.a.w sebanyak tujuh kali dan minumlah.

Ulangi meminum air kurma itu tujuh hari berturut-turut. Selamat mencuba.

5 comments :

  1. hurm...mmg la yg elok tu takmo lak buat yea..
    padahal, ni la petua plg senang dan mudah, nape tak dibuat...alahai... terima kasih Sis Izni.. saya kene rajin makan kurma ni sebenarnya...huhu..

    ReplyDelete
  2. Sis la plak yea..kahkahkah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa pulak sis... Panggil abang pun boleh jugak :)

      Delete
  3. Replies
    1. Rendam dalam air suam je... lepas, biarkan semalaman...

      Delete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...