Thursday, September 29, 2016

Petua : Pedih mata semasa memotong bawang

Teman ada satu petua macam mana tak nak bagi mata pedih berair semasa memotong bawang. Teman terbaca petua dalam sebuah majalah hari tu. Jadi teman kongsikan lah petua tu dalam entry hari. Teman sendiri pun belum berkesempatan untuk mencuba petua nie.

Pedih mata potong bawang 
Gambar ehsan Google

Kalau setakat memotong sebiji dua bawang merah tu tak ada hal la... Tapi kalau dah sebakul bawang merah hendak di kupas, mau berair mata di buatnya... Pedih beb...๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

Bawang merah 
Gambar ehsan Google

Ok, petua tu macam nie... Senang je nak buatnya... Masa kome potong bawang tu... kome makan lah chuwing gum... Makan chuwing gum semasa memotong bawang nie sebenarnya dapat mengelakkan mata dari pedih dan berair... Nampak macam tak logikkan... Apa kena mengena makan chuwing gum dengan kepedihan mata masa potong bawang... hahahahaha...๐Ÿค—๐Ÿค—๐Ÿค— nak tau cubalah sendiri... ๐Ÿ˜Nanti tinggalkan pengalaman kome tu disini...

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...