Thursday, May 8, 2014

Petua : Untuk menghilangkan kesan minyak pada pakaian

Macam mana nak hilangkan kesan minyak pada pakaian? Kena pulak pada pakaian yang berwarna cerah. Mesti ketara sangat kesan minyak tu. Nie bukan kesan minyak hitam kat kereta tu. Kesan minyak nie lebih kepada minyak makanan tu. Kalau guna peluntur, kesan minyak nie memang boleh hilang. Tapi, lama kelamaan, pakaian akan nampak lusuh.

Gambar ehsan Google.

Ok, macam mana nak menghilangkan kesan minyak nie? Senang jer. Kome ambil margerin atau nama yang lebih popular Planta :) kat dapur tu. Kemudian, sapukan sedikit pada pakaian yang terkena minyak tu, biarkan seketika. Kemudian, basuh seperti biasa. Mudahkan.

Sebenarnya, kat dapur tu... Selain untuk memasak, banyak juga barang yang boleh digunakan untuk mengatasi masalah seharian selain menyelesaikan masalah kelaparan tu.

Ok, selamat mencuba ye!

5 comments :

  1. menarik juga petua ni
    terima kasih :)

    ReplyDelete
  2. petua nie memang terbaik bro..kekadang kalau sambal tertumpah kat baju memang susah nak hilang..kena basuh banyak kali baru hilang...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. bagus jugak tuh...selalu basuh baju sekolah anak...selalu memang sabun basuh liquid yg pekat tu bubuh kat tempat kotor terus sental...selalu bekesan...boleh gak cuba cara awak ni sementara tunggu stok sabun refill ;)

    ReplyDelete
  4. hurmmm..walhal mentega ngan planta tu pon berminyak jugak kan..takpe, kena try dulu baru tau..tq

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...