Monday, June 4, 2018

Misi mencari ayah yang menghilangkan diri

Jom bersama kita bantu saudara kita ini yang sedang mencari ayah kandungnya yang menghilangkan diri sejak 18 tahun dahulu. Ayah saudara kita ini bernama Nuralam Bin Abdullah. Kalau ada sesiapa yang maklumat ayah beliau, sila hubungi beliau seperti nombor di bawah;

+6594203702 / Mohd Firdaus Bin Nuralam



Video ehsan dari Mohd Firdaus Bin Nuralam

Dari Abu Hurairah ra, Nabi SAW, bersabda: “Barang siapa yang melepaskan satu kesusahan seorang mukmin, pasti Allah akan melepaskan darinya satu kesusahan pada hari kiamat. Barang siapa yang menjadikan mudah urusan orang lain, pasti Allah akan memudahkannya di dunia dan di akhirat. Barang siapa yang menutupi aib seorang muslim, pasti Allah akan menutupi aibnya di dunia dan di akhirat. Allah senantiasa menolong hamba Nya selama hamba Nya itu suka menolong saudaranya”. (HR. Muslim, lihat juga Kumpulan Hadits Arba’in An Nawawi hadits ke 36).

Apabila kita mengetahui bahwa sebenarnya kita mampu berbuat sesuatu untuk menolong kesulitan orang lain, maka segeralah lakukan, segeralah beri pertolongan.

Bayangkan jika kita berada di tempatnya... sungguh Allah S.W.T sangat mencintai orang yang memberikan kebahagiaan kepada orang lain dan menghapuskan kesulitan orang lain.


2 comments :

  1. semoga bertemu bapa saudara ini..lama jg 18 tahun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah, teman hanya membantu mana yang patut.. Selebihnya, kita serahkan kepada yang maha Esa...

      Delete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...