Monday, February 12, 2018

Bagaimana untuk mengelak rabun jauh atau myopia di kalangan kanak-kanak?

Teman sekadar hendak memanjangkan perkongsian dari Dr Aisyah. Rabun jauh atau dalam istilah perubatan di panggil “Myopia” adalah keadaan mata yang menyebabkan mata seseorang itu hanya boleh melihat dengan jelas pada objek yang dekat saja. Bagi objek yang jauh, pandangan matanya akan kelihatan kabur. Apa yang di perkatakanya itu ada kebenarannya. Berlaku pada diri teman sendiri.

Kebelakangan ini ramai golongan kanak-kanak yang mengalami masalah rabun jauh. Mereka lebih banyak menghabiskan masa dengan gadget dari bermain diluar. Jadi kawal pengunaan gajet di kalangan anak-anak kita.

Masalah Myopia atau rabun jauh ini boleh di rawat dengan mengunakan kaedah yang di kongsikan oleh Dr Aisyah. Jadi, dapatkan peperiksaan doktor untuk merawat masalah ini. Rawat sebelum ianya menjadi lebih teruk. Tonton video dibawah ini untuk maklumat lebih lanjut lagi.


2 comments :

  1. tu lah
    skrg budak2 kecil pakai cermin mata tebal2 semua

    ReplyDelete
  2. miopia sekarang semakin gencar merambah ke anak-anak
    kasihan sekali ya anak-anak
    masih kecil sudah memiliki mata yang rabun

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...