Thursday, January 11, 2018

Petua : Cara cucian betul untuk mengelakkan tudung rosak

Cara cucian yang betul untuk mengelak tudung rosak. Alhamdulillah, ramai wanita di luar sana telah berhijrah dengan mengenakan pakaian yang menutup aurat. Tambahan pula sekarang nie banyak fesyen tudung dengan pelbagai jenama di pasaran. Dari harga tudung serendah RM10 hingga lah beribu. Jadi, bila dah beli tudung yang mahal-mahal tu, tentulah kena jaga elok-elok. Jadi, dalam entry hari nie, teman nak kongsikan petua macam mana nak mencuci tudung dengan betul supaya tidak rosak.

Cuci tudung

Gambar ehsan blogger DuniaFarisya.

Sebenarnya mencuci tudung nie tidak boleh di lakukan sembarangan. Selain tidak mencampurkan tudung dengan pakaian lain, cara yang paling efektif mencuci tudung adalah dengan basuhan tangan supaya teksture fabrik tudung tidak rosak. Elakkan juga mengunakan pengering pakaian, sebaliknya memadai dengan menyidai tudung di ampai terlindung dari cahaya matahari yang panas terik untuk mengelakkan tudung pudar warna dan kerosakkan pada tudung tersebut.

Ok la, selamat mencuba ya petua nie...

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...