Thursday, May 25, 2017

Petua : Untuk menghilangkan panau

Penyakit panau. Panau adalah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan kulit yang di jangkiti terasa gatal terutama ketika berpeluh. Semua golongan mempunyai risiko untuk menghidapi penyakit ini. Sebab itu, kita perlu menitik beratkan penjagaan kesihatan kulit. Untuk merawat masalah panau ini, teman kongsikan beberapa petua yang boleh diambil sebagai rawatan pilihan alternatif.

Gambar ehsan Google.

Merawat panau dengan mengunakan halia
Halia juga sering digunakan untuk merawat panau. Caranya begini. Ambil seulas halia dan tumbuk sehingga lumat. Kemudian sapukan pada kulit yang bermasalah. Biarkan sehingga 15-20 minit, dan boleh la dibilas sehingga bersih.

Gambar ehsan Google.

Lengkuas untuk merawat panau
Lengkuas juga boleh digunakan dalam merawat masalah panau. Ambil beberapa ulas lengkuas, bersihkan dan kemudian tumbuk sehingga lumat. Setelah itu perah untuk mendapatkan airnya. Sapukan air ini pada bahagian kulit yang bermasalah.


Gambar ehsan Google.

Daun lidah buaya untuk merawat masalah panau
Ambil sedikit lendir daun lidah buaya dan sapukan pada bahagian berpanau. Biarkan sehingga kering. Lakukan sekerap yang boleh.

Selamat mencuba.

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...