Monday, May 29, 2017

Fidget Spinner untuk Aisar

Apa bendanya Fidget Spinner nie? Masa teman ambil Aisar dari sekolah hari tu, ada juga teman nampak kawan-kawan sekolahnya dok main benda nie. Mungkin mereka nie curi-curi bawak benda nie ke sekolah. Maklum la, nak tunjuk kat kawan-kawan sekolah. So, berbalik pada persoalan tadi... apa benda Fidget Spinner nie? Fidget Spinner nie adalah gadget atau permainan baru yang semakin trending sekarang nie. Fidget Spinner nie terdiri dari bearing yang terletak di bahagian tengah yang menjadi injin atau nadi utama untuk memutarkan bilah spinner ini.


Fidget Spinner

Spinner nie ada pelbagai jenis, bentuk juga dari serendah-rendah harga hingga ke harga yang mahal. Yang teman pernah jumpa, harga yang paling murah ialah RM15 dan yang paling mahal berharga RM50. Beza harga yang mahal dan murah adalah dari segi reka bentuk, material dan kelancaran bearingnya ketika berputar.


Fidget Spinner

Teman diberi tahu, fidget Spinner nie function nya macam stress ball tu... bola kecil yang macam span yang boleh di picit dan di ramas... untuk hilangkan stress la... katanya...

Ada juga design fidget Spinner yang owsome... macam fidget spinner logo batman nie...


Fidget Spinner Batman

Kalau search kat internet tu, kome boleh jumpa pelbagai jenis, bentuk fidget Spinner nie... kalau kome yang baru berjinak-jinak dengan fidget Spinner nie boleh je belajar kat YouTube. Kat bawah nie, teman kongsikan satu video dari YouTube mengajar untuk bermain dengan fidget Spinner nie.




4 comments :

  1. Assalam... anak2 dah besar yea Izni, tau le main mende ni...
    Selamat berpuasa...Izni dan keluarga...

    ReplyDelete
  2. Sama la dengan anak akak..siap suh beli kat lazada lagi...

    ReplyDelete
  3. main macam helikopter kawalan ke tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sama la... cer tengok cara mainnya dalam YouTube tu...

      Delete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...