Tuesday, August 23, 2016

Loveats

Tempat makan best di Tanjong Malim. Kali nie teman buat review makan grill burger pulak. Loveats nie terletak di Taman Universiti, Tanjong Malim. Saja nak tukar selera, kita makan burger pulak. Burger kat sini lain dari yang lain. Loveats adalah satu-satunya cafe atau restoran yang menyediakan burger grill di Tanjong Malim.

Loveats Restoran

Di Loveats, ada pelbagai menu berger yang di sajikan. Ada burger daging, ayam, ikan, kambing, dan juga vegetarian. Roti burgernya sangat lembut dan unik. Boleh dikatakan roti burgernya sangat lain dari yang lain. Roti burgernya berwarna kelabu. Kalau dari segi saiz, bergernya hanya bersaiz biasa saja. Tidak lah besar. Burger untuk kanak-kanak turut juga di sediakan. Untuk maklumat lebih lanjut, layari saja Facebook Loveats disini.


Loveats menu


Nie antara burger-burger yang dihidangkan disini.



Untuk kunjungan pertama nie, teman order burger lamb dan burger daging saja secara Ala-Carte. Ada juga hidangan set. Tapi teman saja ambil ala-carte untuk minum petang nie. Tak nak ambil heavy sangat... Nanti tak makan malam pulak... Untuk minuman, teman order A&W Sarsaparilla float saja. Di Loveats nie, kalau hendak order pelanggan perlu pergi ke kaunter sendiri. Self service. Mereka tidak ambil order di meja.

Loveats

Loveats - Kids menu

Selang beberapa minggu teman singgah lagi makan burger kat sini. Bukan apa, adinda teringin nak makan lagi. Memang best dan owhsome sangat lepak dan makan-makan disini. Staff nya sangat friendly. Kali kedua singgah sini, order burger lain pulak. Ada free WiFi access lagi. Kalau nak access WiFi nie, mintak je password kat kaunter. So, bolehlah makan sambil melayari internet, membuat assignment atau check email disini.

Loveats

Untuk Aisar, teman order je meal for kids, chicken sosej grill topping dengan cheese bersama kentang goreng. Bila order kids meal, akan dapat ice cream percuma. Tidak la lama sangat menunggu makanan yang di pesan.

Ok, inilah santapan untuk di habiskan petang nie... Lamb burger...


Loveats - Lamb Burger

Loveats - Beef Burger

Loveats - Lamb Burger

Apa macam... Nampak best kan burger kat Loveats nie... Nie pulak habuan untuk Aisar... Kids Meal, Grill Sosej dan French Fries.


Loveats - Kids Meal

Bila order Kids Meal, akan dapat free ais cream. Nie yang sebenar si Aisar nie nak makan... Gril Sosej dan French Fries tu, papa dan mama dia tolong habiskan.


Free ais cream for kids meal

Untuk membasah tekak di petang hari nie, teman order A&W Sarsaparilla float jer... memang menyegarkan...


A&W Float

Habis sudah makanan yang pesan. Perut pun sudah kenyang. Memang best la makan burger kat sini. Teman sudah ada favorite burger kat sini. Next time, teman terjah makan-makan disini lagi.

Untuk mereka yang bercadang makan-makan disini, teman kongsikan koordinate GPSnya disini : 3.684854, 101.529629

Alamatnya :

22, Jalan U1, Taman Universiti, 35900 Tanjong Malim, Perak

No Telefon : 05-458 1536 / 012-309 2069

Dibuka dari pukul 5:00 petang hingga 11:00 malam setiap hari kecuali hari sabtu. Setiap hari sabtu, kedai ini akan ditutup.

Jom #tempat makan best di Tanjong Malim
#Makan burger

3 comments :

  1. aduh..meleleh tgk burger teman makan..

    ReplyDelete
  2. Pernah makan juga sini. Memang sedap. Tepi jalan ajekan. Mengadap dengan jalan utama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, betul tu. Di Taman Universiti, dekat dengan pintu belakang UPSI

      Delete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...