Thursday, December 10, 2015

Petua : Untuk masalah kencing manis atau diabetis

Penyakit Diabetis atau Kencing Manis. Nie adalah penyakit paling ramai sekali orang di Malaysia nie menghidapinya. Mungkin di sebabkan cara hidup dan permakanan orang Malaysia nie yang gemarkan makanan yang manis-manis. Apa pun, jaga lah kesihatan... Tubuh yang sihat, kesihatan yang baik adalah harta yang tidak dapat di nilai dengan wang ringgit.


Gambar ehsan Google.


Untuk entry petua hari ini, teman hendak kongsikan satu petua sebagai penawar kepada penyakit diabetis. Mungkin petua tidak dapat memberi kesembuhan, tapi sekurang-kurangnya petua ini dapat meringankan pesakit diabetis dari pengambilan ubat kencing manis konvensional.

Caranya mudah saja. Amalkan pengambilan sayur peria di dalam diet seharian. Peria di katakan berkhasiat dalam membantu menurunkan kadar gula di dalam darah serta mampu menormalkannya kembali. Ternyata, di sebalik rasa pahit peria, ia menjadi insulin yang meringankan pesakit diabetis. Tidak hanya itu, peria juga mengandungi kandungan anti-diabetis yang dapat menyembuhkan sakit diabetis. Bagi mendapatkan manfaat peria, adalah di galakkan pesakit diabetis untuk meminum jus peria secara rutin.

Insyaallah. Ini adalah usaha kita. Semoga kita diberikan kesihatan yang baik.

2 comments :

  1. target untuk kesihatan terbaik, insyaAllah

    ReplyDelete
  2. Banyak khasiatnya buah peria ni. Pahit tetapi ada 'ubatnya'. Terima kasih atas tips ini.

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...