Wednesday, November 18, 2015

Dasar kaum penghisap (rokok dan vape)

Lately nie banyak sangat kontroversi pasal Vape. Kome tau tak apa Vape. Haa tu laa... Vape tu rokok electronic, untuk mengantikan rokok conventional yang banyak jenama tu. Kalau rokok tu, kita dah memang tau apa kesannya pada perokok. Tapi Vape nie lagi maha hebat... Vape nie bukan saja menjejaskan kesihatan. Malah Vape berjaya meruntuhkkan akhlak mulia seorang perempuan / wanita yang menutup aurat. Inilah yang berlaku. Kalau dulu, kita tak pernahlah nampak seorang perempuan yang menutup aurat itu menghisap rokok. Tapi kini, kita boleh melihat mereka ini dengan selambanya dan penuh bergaya menghisap Vape. Ape ke hei la.... Apa nak jadi lah dunia zaman sekarang nie.

video

Sebagai galakkan, kerajaan telah pun memutuskan untuk tidak mengharamkan pengunaan Vape. Tahniah kepada kaum penghisap dan terima kasih juga lah kepada pihak kerajaan yang sangat perihatin dan memahami aspirasi golongan penghisap ini. Klik disini untuk membaca berita lanjut dari Utusan Malaysia. Baca disini pula untuk ulasan golongan penghisap.

Berita Harian pula melaporkan seorang penghisap tegar cedera apabila Vape yang di hisapnya meletup... ke baa booo... Hancur mulut... hahaha... idaklah sampai hancur... tapi hilang lah ke hensoman apabila muncul di muka hadapan Berita Harian cedera akibat hisap "Vape".


Vape meletup

Apa macam... Nak juga hisap Vape ke? Itu la kan... dah namanya darah daging penghisap tegar... Walau macam mana sekali pun nak jugak hisap... Tak kisah lah hisap apa... Janji hisap... dah memang hobinya suka menghisap... Apa saja pun boleh jadi bahan...


Hisap paip

Cer tengok gambar Pakcik nie.. Seronok betul dia bila dapat hisap... Nie baru lah penghisap paip yang original... Mesti hobi dia suka menghisap... :d

Ada satu lagi kaum penghisap nie... depa nie suka hisap syabu... campur pulak dengan air ketum... Kaum penghisap jenis nie sangat creative dan inovatif dalam mencipta peralatan hisapan mereka sendiri... Mereka dah lama mencipta Vape mereka sendiri. Pelbagai model ada... Meh tengok betapa pandainya kaum penghisap jenis nie pulak... 


Vape untuk Syabu

Vape untuk Syabu

Vape untuk Syabu

Disebabkan hasil ciptaan mereka nie telah di tambah baik serta di iktiraf dan diterima ramai. Tidak mustahil kaum penghisap ini akan mengunakan vape untuk aktiviti menghisap yang di haramkan itu secara terbuka. Tak perlu berselindung lagi. Lagi pun kerajaan telah memberi kebenaran dan galakkan untuk pengunaan Vape.

Dengan ciri-ciri Vape yang ada, kaum penghisap ini mudah saja untuk disuaikan bergantung kepada keperluan dan kehendak mereka. Cuma tambah jer bahan yang di kehendaki. Boleh disuaikan dengan pelbagai jenama seperti Nenen. Boleh klik ke FB Nenen. Para Vaperz sapa nak nenen boleh la klik link tu yer.


Vape Nenen

Gambar ehsan FB Nenen.

Satu iklan anti merokok telah di lancarkan di Amerika Syarikat. Iklan ini menyamakan rokok dengan kentut lembu. Hahahaha... Lucunya...


Kentut lembu

Apa pun, teman nie memang anti orang yang hisap rokok atau Vape kat depan teman. Kalau nak merokok atau hisap Vape tu, pegi lah hisap jauh-jauh. Kalau kome kaum penghisap tu boleh pastikan asap rokok atau vape tu tak sampai pada teman, then ok la... hisap la kome puas-puas...

Apa kata pihak berwajip memperluaskan lagi zone larangan merokok dan Vape nie... Sekurang-kurangnya orang lain yang merasa terganggu oleh asap rokok dan vape tu.


Gangguan awam

Satu inisiatif dan kemudahan yang unik telah di buat oleh pihak pengusaha Petronas di highway Karak. Mereka telah menyediakan satu bilik khas untuk golongan peghisap nie. Baguskan mereka nie.


Bilik merokok

Kaum penghisap boleh la melakukan aktiviti menghisap mereka dengan selesa disini. mmm... dah panjang lebar teman merapu pasal Vape nie... Ada sapa nak komen tak pasal kebaikan Vape nie untuk masyarakat umum? Nak jugak tengok respond kaum penghisap kat entry nie.

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...