Thursday, April 2, 2015

Penangan di hari kedua GST

Dihari 2 ke bulan April nie, teman baru kena penanggan GST. Biasalah, teman tiba di office pukul 7 pagi. Nak sarapan, macam awal saja. So, sambil-sambil buat kerja kat office tu nyam... nyam.. roti nie dulu... biasa harganya dalam RM1.00 je... Pagi dah naik 0.05 sen... jadi RM1.05... Campur GST kata peniaga tu... Agak-agaknya roti nie termasuk dalam senarai barangan yang di kenakan GST ke...


Gardenia - Soft Roll

Sepatutnya pihak berwajib perlu senaraikan semua jenis barangan yang di kenakan GST... Barulah pengguna boleh buat rujukkan. Ini tidak, peniaga dengan sesuka hati naikkan harga barangan dengan alasan GST. Dah la tu, tak keluarkan resit pulak tu...

Apa tindakkan pihak berwajib? Takkan nak biarkan saja. Awareness penguna masih lagi di tahap yang tak tahu barangan apa yang dikenakan GST. Pihak berwajib perlu ambil inisiatif untuk mengiatkan lagi sesi penerangan berkenaan GST nie kepada penguna.

1 comment :

  1. kannn...nak kenakan gst juga..kita pengguna kena bijak....
    penangan gst ni juga habis semua pengguna borong beli brg² 31 Mac 2015..

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...