Monday, March 9, 2015

CPUV : MCMC Klik dengan bijak

MCMC : Klik dengan bijak. Alhamdulillah, Nuffnang masih lagi memberikan CPUV kepada blog teman yang tidak seberapa nie. Ini adalah CPUV ke 10 untuk 2015 dan ke tiga untuk bulan March 2015 nie menjadikan 13 CPUV sedang rancak berdondang sayang menabung di tabung Nuffnang.


MCMC adalah Malaysia Communication and Multimedia Commission atau pun dalam bahasa Malaysia, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM). Klik disini untuk maklumat lanjut berkenaan MCMC.



Gambar ehsan Google.

Program Klik Dengan Bijak oleh MCMC ini adalah satu program yang di bangunkan untuk memupuk budaya positif di atas talian atau Internet dengan tujuan untuk membenteras penyalah gunaan Internet. Kempen ini turut mendapat liputan di media masa. Klik disini untuk membacanya.

Pihak MCMC turut membina portal khas untuk program klik dengan bijak. Klik disini untuk melawat portal tersebut. Klik disini untuk maklumat lebih lanjut berkenaan program kempen Klik Dengan Bijak.


Gambar ehsan Google.

Sebagai blogger, fikir dulu sebelum post. Jangan klik sesuka hati. Jangan percaya 100% dengan apa yang kome baca atau tonton di internet. Internet boleh di ibaratkan sebagai sebilah pisau. Jika digunakan untuk tujuan yang baik, maka baik lah jadinya. Jika digunakan untuk tujuan jahat, maka jahatlah jadinya. Maka, sama-samalah fikir, fikir dan fikir. 

Apa pun, terima kasih Nuffnang untuk 3 CPUV nie. Happy sangat.

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...