Thursday, January 22, 2015

Petua : Menghindarkan bau ketiak

Bau ketiak masam dan tidak menyenangkan. Perrgghh memang tak tahan tajuk entry hari nie. Tapi inilah realiti. Baik pada lelaki dan wanita, ada yang mengalami masalah ini. Kadang-kadang kita nak tegur, nak bagi tau mereka yang bau tu tak menyenangkan hidung kita. Tapi, itulah. Susah dan agak sensitif nak bagi tau. Dah guna deodorant pun masih tak boleh lagi mengatasi masalah ini.

Ketiak masam

Gambar ehsan Google.

Hari ini, teman nak kongsikan satu petua orang-orang dulu untuk mengatasi masalah ini. Petua ini tiada bahan-bahan tertentu. Cuma perlu di amalkan setiap hari.

Ok, caranya senang je. Semasa mandi tu, gosok ketiak kome tu di atas kepala lutut. Selain itu, setiap kali selepas mandi, sapu dengan belakang tapak tangan pada bahagian bawah ketiak.

Nie orang dulu-dulu punya cara. Terpulang lah kepada kome sama ada hendak mencubanya atau pun tak. Teman sendiri pun masa mendengarnya terasa macam pelik jer. Apa pun, kalau kome pernah cuba petua nie dan dijadikan amalan seharian, cer tingglkan komen kome tu kat entry nie.

No comments :

Post a Comment

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...