Tuesday, January 20, 2015

Perlu ke murid bawa hand phone ke sekolah?

Perlu ke murid-murid sekolah bawa hand phone ke sekolah? Silap-silap hari bulan, hand phone murid lebih canggih dari cikgu... Untuk pengetahuan murid-murid sekolah adalah dilarang membawa telefon bimbit ke sekolah. Secara tidak langsung, sekolah adalah kawasan larangan kepada murid-murid. Apa pendapat kome pasal perkara ini? Pada pendapat teman, untuk sekolah yang biasa nie memang patut la tidak dibenarkan. Untuk sekolah berasrama, pada pendapat teman patut di beri kebenaran terhad. Maksudnya, pengunaan telefon bimbit hanya dibenarkan dikawasan tertentu sahaja.


Gambar ehsan Google.

Ketika ini, pihak kementerian pendidikan sedang menjalankan survey berhubung perkara ini. Jom klik kat sini untuk bersama survey nie.

Undi bawa hand phone ke sekolah

Result undi bawa hand phone ke sekolah


mmm... kalau murid-murid bawa hand phone ke sekolah, bila pulak mereka nak belajar... sibuk main game jer... betul tak... tak sangka juga dalam undian tu, 31.06% respondent bersetuju supaya murid sekolah di beri kebenaran bawa hand phone ke sekolah.

1 comment :

  1. akak pun tak setuju
    kalau ada hal penting
    biasa cikgu akan call parents.

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Setiap komen yang di tinggalkan disini akan di kunjung balas ke blog tuan-tuan sebagai tanda terima kasih... Sudi-sudilah tinggalkan komen kome kat sini ye... Terima kasih...