Thursday, July 10, 2014

Petua : Untuk menghilangkan bau cat

Macam mana nak menghilangkan bau cat? Kebanyakkan orang, sebelum masuk ke rumah baru pasti ramai yang memikirkan untuk membuat renovation kat rumah baru mereka tu. Ada yang buat minor renovation dan ada jugak yang membuat major renovation sehingga tak nampak lagi design asal rumah yang dibeli tu. Bila dah renovate rumah tu, mesti lah kena cat baru kan. Kebiasaanya dinding yang baru di sapu cat akan meninggalkan bau yang mungkin sesetengah orang tidak sukakannya. Tapi, ada juga cat yang di meninggalkan bau langsung.


Gambar ehsan Google.


Ok, back to entry hari ini. Bagi mereka yang tidak bau cat tersebut, boleh lah mencuba petua ini. Tak susah pun caranya. Letakkan besen berisi air yang dicampurkan dengan garam di ruang yang bermasalah itu dan biarkan semalaman. Bau cat yang kurang menyenangkan itu akan hilang perlahan-lahan.

Senang jer kan. Ok, selamat mencuba yer.

5 comments :

  1. ohh.. camtu jer ek... adoyai... dah siap dah cat rumah... sebelum puasa lagi... :D

    ReplyDelete
  2. Perkongsian yang berguna. Musim nak mengecat semakin tiba. Dah nak raya..huhu.

    ReplyDelete
  3. dah lama x cat rumah....tapi dengan petua ni..mmg mudah..

    ReplyDelete
  4. musim2 perayaan nie mesti ramai yang mengecat rumah..tips berguna nie..hehehe..menabung KKBOX sini..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...