Sunday, July 27, 2014

Kuliah : Wanita akan menarik 4 golongan lelaki bersamanya ke NERAKA

Pada hari akhirat nanti, ada 4 golongan lelaki yang akan ditarik masuk ke neraka oleh wanita. Lelaki itu adalah mereka yang tidak memberikan hak kepada wanita dan tidak menjaga amanah itu..


Siapakah mereka ini? Mereka adalah:

AYAHNYA.
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak2 perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak perempuannya tidak menutup aurat, tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia saja maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.

SUAMINYA.
Apabila sang suami tidak memperdulikan tindakan isterinya. Bergaul bebas memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram, apabila suami mendiam diri walaupun dia seorang alim seperti solat tidak pernah ditinggalkan, puasa tidak tinggal maka dia akan turut ditarik oleh isterinya.

ABANGNYA.
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggung jawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu abang2nya. Jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya saja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM, tunggulah tarikan adiknya di akhirat kelak.

ANAK LELAKI NYA.
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, bila ibu membuat kemungkaran, mengumpat, ghibah, menggunjing dan sebagainya maka anak itu akan ditanya dan di pertangung jawabkan di akhirat kelak. Nantikan tarikan ibunya.


4 comments :

  1. Moga kita semua dijauhkan daripada golongan ini....amin!!!!

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. Dateng sini buwat ngucapin Taqobalallahu minnaa wa minkum Shiyamanaa wa shiyamakum, Minal 'Aidin Wal-Faizin Mohon Maaf Lahir Dan Batin, mungkin selama ini ada koment2 saya yg kurang berkenan disini...

    Salam
    Aan

    ReplyDelete
  3. Selamat Hari Raya Aidilfitri buat Izni sekeluarga... Mohon maaf zahir dan batin... :) kosong2 yer...

    ReplyDelete
  4. in nowadays devolopmet social women will be caring and has status in social and family they not only housewife thay go out working and become in political apparatus. But having many women they are biased and unrespect ,domestic violence, and we must Fight to us about equal and loving in social gudang lagu

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...