Thursday, June 19, 2014

Petua : Untuk menyegarkan kabinet dapur

Biasanya, bila seseorang tu membeli rumah perkara yang kedua yang difikirkan ialah kabinet dapur. Betul tak? Kabinet dapur macam mana yang kita impikan, budget untuk kabinet dapur, warna dan macam-macam lagi la. Bila kabinet dapur tuh dah siap dan dah digunakan, timbul pulak masalah bau dan mungkin juga kedatangan makhluk kecil bernama lipas. Macam mana nak atasi masalah nie.

Untuk bau, boleh juga kita guna air fresher. Bagaimana pula dengan lipas? Ok, cara yang mudah dah menjimatkan duit, boleh cuba petua nie.

Gambar ehsan Google.

Caranya mudah saja. Ambil beberapa helai daun pandan yang sederhana tua dan kemudian di kerat lebih kurang tiga sentimeter panjang. Kemudian, letakkannya di dalam kabinet dapur. Tukar daun pandan dengan daun pandan yang baru setiap tiga hari.

Hasilnya, kita akan mendapat kesegaran dan haruman daun pandan pada kabinet kita dan dalam masa yang sama lipas pun tiada lagi.

Ok, Selamat mencuba ye.

2 comments :

  1. aku pernah gunakan teknik nie untuk almari baju...jadi jugak laa..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. yang ini akak pernah try
    dalam peti sejuk pun akak letak juga :)

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...