Thursday, June 12, 2014

Petua : Untuk mencuci tudung dari bahan polyster

Ada masalah nak mencuci tudung? Sekarang nie tudung menjadi trend semasa. Macam-macam fesyen tudung boleh ditemui di pasaran. Ada yang murah dan ada juga yang mahal sehingga ribuan ringgit. Begitu juga dengan jenama dan nama tudung itu sendiri. Ada macam-macam nama tudung dipasaran. Tudung macam nama ikan pun ada :d iaitu tudung bawal. Ok lah, jauh dah teman melalut nie.

Gambar ehsan Google.


Ok, back to subject. Macam mana nak cuci tudung yang diperbuat dari bahan polyster. Ok, mudah saja. Tak payah guna mesin basuh pun. Mula-mula rendam tudung itu didalam air bersih yang dicampurkan dengan bahan pencuci. Rendam sekurang-kurangnya 15 minit. Setelah itu dikocak-kocakkan tudung tersebut, angkat dan bilas dengan air bersih. Lepas dibilas dengan air bersih, boleh juga kalau nak direndam seketika dengan bahan pelembut kain seperti softlan. Tak payah perah kuat-kuat sangat. Nanti rosak pulak tudung tu.

Kemudian, boleh dijemur seperti biasa.

3 comments :

  1. owh...senang jer rupanya caranya...bro nie mesti rajin tolong bini membasuh nie...thumbs up!!!!

    Regards.
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah tu... nama pun dah berkahwin... kita bila dah berkahwin nie, semua perkara kalau boleh nak buat bersama-sama...

      Delete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...