Thursday, June 19, 2014

Petua : Menghilangkan pahit pucuk betik

Pucuk betik nie banyak khasiatnya. Boleh dibuat ulam dan juga di masak. Teman pun suka juga kalau dapat makan sayur-sayur kampung macam nie. Tapi rasanya pahit sedikit. Bila dah pahit macam, mesti ramai yang tak berapa nak gemar makan pucuk betik nie kan... :d

Gambar ehsan Google.


Teman kongsikan disini satu petua macam mana nak hilangkan pahit pucuk betik nie. Senang jer, bukannya susah pun. Biasanya kalau nak masak pucuk betik nie, perlu di rebus terlebih dahulu kan? Ok, semasa hendak merebus pucuk betik nie, kome masukkan sekali beberapa helai daun jambu batu dan rebuslah seperti biasa.


Gambar ehsan Google.

Senang kan. Kalau nak membaca khasiat pucuk betik untuk menurunkan darah tinggi, klik disini ye.

4 comments :

  1. xsure betul ke x..tapi penawar sebagai denggi juga kan... xpernah pulak rasa..biasa makan ulam raja je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pernah jugak dengar... daun betik tu di rendam didalam air panas dan kemudian minum bila dah suam-suam kuku...

      Delete
  2. sib baik aku tak makan pucuk betik..jadi tak perlu laa aku merasa pahitnya...hahahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. sedap ker pucuk betik nie? ermm... tak pernah cuba lagi... :D

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...