Thursday, April 10, 2014

Petua : Untuk menajamkan mata pengisar makanan

Kome ada pengisar makanan tak? Mata pengisar nie bila dah selalu guna, lama-lama akan tumpul juga. Macam mana nak bagi mata pengisar nie tajam semula? Tak kan kena tukar pengisar baru kan. Ok, teman ada satu cara yang sangat mudah untuk menajamkan semula mata pengisar tu. Mudah saja.

Gambar ehsan Google


Apa yang kome perlu buat hanyalah dengan mengisar garam untuk beberapa ketika. Boleh juga dijadikan amalan supaya mata pengisar makanan kome tu sentiasa tajam.

8 comments :

  1. Terima kasih akak. Nanti saya nak cuba nak bagi tajam sikit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmm... Saya bukan akak... nak panggil cik abang boleh juga... :d

      Delete
  2. hehehehehhhe....dulu..kalau tumpul..mmg beli baru..lepas ni tahu dah la...langkah penjimatan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye... betul tu... Guna selagi boleh guna... Jangan membazir.

      Delete
  3. wahhh...sempoi giler petua nie..hehehe..garam nak kena letak banyak and campur air ke??

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kuantiti garam depend la... Nak bubuh banyak pun boleh, janji menenggelamkan mata pengisar tu... dan tak perlu bubuh air... kalau bubuh rupe kisar air jer la... :)

      Delete
  4. terima kasih share, boleh try nanti :)

    ReplyDelete
  5. Dah lama tau petua nie... tapi tak pernah cuba pula... ermm.. terasa macam nak teraii jerr... ;)

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...