Thursday, April 24, 2014

Petua : Masak lemak supaya tidak pecah minyak

Hari nie Master Chef tak bertauliah nie nak berkongsi satu petua. Walau pun teman nie idok la pandai sangat dalam bab memasak nie. Tapi teman nie rajin orangnya. Ada juga teman menolong bonda teman di dapur tu :d


Gambar ehsan blogger deardiary-umi

Satu hari tu, teman tolong menyibuk di dapur bersama bonda teman tu. Bonda teman kata, dari menyibuk di dapur meh tolong bonda kacau masak lemak nie. Teman pun ambil senduk dari tangan bonda dah start la mengacau kuah lemak tu. Teman tanya kat bonda, kenapa kacau kuah lemak nie? Tak boleh biarkan dia mendidih sendiri ke? Bonda kata, tak boleh. Kena kacau juga kuah lemak tu. Nanti pecah minyak, katanya.

Masak lemak nie kalau pecah minyak, berketul-ketul pulak nanti. Tak best. So, kome yang tak tau tu boleh lah cuba petua nie. Best tau memasak nie :d

2 comments :

  1. betul2 memang kena kacau
    kalau buat masak lemak ni :)

    ReplyDelete
  2. mmg tak pandai masak lemak..sebab selalu pecah minyak...

    ReplyDelete

Ada robot tak??? Sudi-sudikanlah tinggalkan komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...